Tijdelijke woningbouw

Er is een groot tekort aan betaalbare woningen. Vooral voor jongeren, spoedzoekers en statushouders. Daarom onderzoeken we of we tijdelijke woningen kunnen bouwen. Dit helpt woningzoekenden sneller aan een plek. Het is ook een flexibele oplossing voor de woningnood.
In de eerste fase hebben we 11 mogelijke locaties beoordeeld. Op basis van verschillende voorwaarden zijn daaruit 3 locaties geselecteerd voor een verdere haalbaarheidsstudie. Het gaat om 2 locaties aan de Holleweg en 1 aan de Lagelaan. In het onderzoek kijken we onder andere naar ruimtelijke inpassing, bereikbaarheid, voorzieningen en draagvlak in de omgeving.
Bewonersavond 16 april 2025
Op woensdag 16 april organiseren we een bewonersavond. Dit doen we om u als inwoner te informeren en in gesprek te gaan over de mogelijke komst van tijdelijke woningen. Tijdens deze avond:
- Leggen we uit waarom deze 3 locaties zijn geselecteerd.
- Vertellen we hoe het haalbaarheidsonderzoek verloopt en waarop wordt getoetst.
- Peilen we vragen en suggesties van inwoners.
Hoe kunt u meepraten?
U kunt tijdens de avond vragen stellen, uw mening delen bij de thematafels en suggesties achterlaten.
Datum: woensdag 16 april 2025
Locatie: Raadzaal, Westerweg 252, Heiloo
Tijd: 19:00 - 21:00 uur
Vervolgstappen
- Na de bewonersavond verwerken we de opgehaalde reacties.
- Het haalbaarheidsonderzoek voeren we in 2025 uit. Op basis van de uitkomsten neemt de gemeente een besluit over de locaties.
- Zodra hier meer over bekend is, informeren we u via deze pagina en organiseren we een nieuwe bewonersbijeenkomst.
Vragen of suggesties?
Heeft u vragen of wilt u een reactie achterlaten? Mail dan naar info@heiloo.nl(Verwijst naar een e-mailadres) en vermeld: ‘Tijdelijke woningen’ in de titel.